środa, 14 sierpnia 2013

Kilka porad dotyczących Tumblra

Witajcie!  o(〃^▽^〃)o
Przepraszam, że wczoraj nie pisałam, ale nie miałam ze sobą laptopa. Spędziłam noc u dziadków i kompletnie wyleciało mi z głowy by go zabrać.

Pomyślałam, że zrobię notkę o Tumblrze a mianowicie o kilku ulepszeniach, dzięki którym Wasz blog będzie jeszcze ładniejszy. Przeszukując mnóstwo portali z dodatkami i męcząc się w języku html oraz css znalazłam parę fajnych rzeczy. Kilka osób pytało mnie także jak dodać to czy tamto, więc uporządkuję to wszystko i ładnie to tutaj przedstawię.

1. Kursory
Trzy świetne strony z mega słodkimi kursorami
http://www.cursors-4u.com (kod do kursora jest zazwyczaj pod danym kursorem, wystarczy wybrać Tumblr, bądź jak ktoś chce do bloga to wybiera Blogger/Blogspot)
http://www.choccopanda.tumblr.com/cursors (kod jest pod każdym z kursorów)
http://www.pixelsgalore.tumblr.com/cursors (kopiujemy adres url kursora,który się nam podoba i wklejamy go w zamiast cursor url here) kod: body, a, a:hover {cursor: url(CURSORURLHERE), auto;} 
~Kopiujemy kod i wklejamy go pod znacznikiem <head> w szablonie

2. Muzyka
Dodanie muzyki na Tumblra to nic trudnego. Miałam umieścić instrukcję jak dodać krok po kroku Music Player.
~Następnie pośród mnóstwa kategorii wybieramy taki wygląd jak się nam spodoba. Dla przykładu wybrałam taki: http://www.totallylayouts.com/totallyplayer/music-players/get.php?theme=pink_green_loser_letters&path=quote
~Jeśli chcemy by muzyka odtwarzała się samoczynnie jak tylko ktoś wejdzie na naszego Tumblra, zaznaczamy w Autoplay ''Yes''. Wybieramy także gdzie chcemy by znajdował się odtwarzacz, na górze (Top) czy na dole (Bottom) strony.
~Dodajemy linki do piosenek z YouTube oraz wpisujemy tytuły i nazwy a jeśli nie chcemy ich ujawniać dla odwiedzających to w ''Song name'' wpisujemy cokolwiek. Ja zazwyczaj pisałam xXxXxXx
~Klikamy w ''Get Player Code''
~Kopiujemy kod 
~Wchodzimy na bloga
~Klikamy na ''Dostosuj'' i ''Edytuj html''
~kod umieszczamy pod znacznikiem <body> po czym naciskamy przycisk aktualizuj i potem zapisz w prawym rogu a na koniec zamknij.

3. Favicona
Favicona to obrazek przy nazwie strony tak jak u mnie tutaj na blogu jest serduszko w ''polewie'' zamiast znaczka bloggera.
~Wybieramy ikonę która się nam spodoba i kopiujemy jej adres URL
~Wchodzimy na Tumblra, i wklejamy <link rel="shortcut icon" href="{Favicon}"> pod znacznikiem <head>
~Zamiast ''Favicon'' w kodzie wklejamy adres URL ikonki, której skopiowaliśmy.
~Zapisujemy

Mam nadzieję, że będzie działać bo nie na wszystkich przeglądarkach jest to widoczne. Najbardziej polecam do tego Google Chrome.

4. Dekoracja - Spadające obiekty 
~Wybieramy obrazek,który najbardziej się nam podoba
~Klikamy ''Generate Code''
~Kopiujemy kod (od razu widzimy jak te spadające obiekty wyglądają i w razie czego możemy zmienić na inne jeśli się nie spodobają)
~Wstawiamy kod pod znacznikiem <head>
~Zapisujemy i gotowe

5. Słodkie gify i pixele

6. Jak zobaczyć czyjś kod html szablonu
Jak skopiować kod czyjegoś szablonu i ustawić jako swój, by mieć taki sam szablon bądź coś w nim jeszcze pozmieniać.
~Przyciśnij CTRL i U w tym samym czasie
~Skopiuj cały kod, który Ci się wyświetli
~Wyczyść swój szablon i wklej kod
~Zapisz
Teraz można cieszyć się nowym szablonem i ewentualnie wprowadzić jakieś swoje zmiany.







Znam bardzo dużo trików na Tumblra ale nie potrafię niestety wszystkiego wytłumaczyć, gdyż jest to po prostu monotonna praca w języku html oraz css . Nie wiem w jaki sposób mogłabym przedstawić niektóre rzeczy, więc jakby ktoś miał jakieś problemy to z chęcią mogę pomóc.
Ogółem polecam stronę http://www.totallylayouts.com na której można znaleźć sporo fajnych i przydatnych gadżetów.






3 komentarze:

  1. Świetne porady Pani Yuu *´▽`*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezu, jesteś świetna! <3 Dzięki, a zwłaszcza za to ostatnie ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju, wielkie dzięki. BARDZO mi pomogłaś! :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Purple Lollipop